En ny era har börjat...

Kl. är 18.47. Jag har just kommit hem från skolan.

Eller, nej, det är inte riktigt sant, jag har faktiskt hunnit äta middag också... Om ca tre timmar skall jag sova. Hur kan människor leva såhär? Hur kan man ha tre timmar liv, och nio jobb?

Jag har aldrig förr verkligen insett hur viktigt det är att välja ett jobb som man trivs med. Nej, inte trivs med, som man ÄLSKAR. För jobbet är ditt liv!  Och arbetskamraterna är dina vänner.

Jag hade min första filmkunskapslektion idag :) Det var väldigt trevligt (jag kom iof försent...kanske inte riktigt det intrycket jag ville göra på min nya lärare..., men jag var tvungen att köpa kaffe! Annars hade jag somnat, och det hade ju inte varit bättre.).

Vi fick betygskriterierna förklarade för oss (som alltid...det är nästan bara det vi gör de första veckorna) och sedan såg vi halva Matrix (tack och lov att jag redan har sett den, för de stackarna som såg den för första gången såg mycket förvirrade ut...). Det verkar lovande att läraren valde en bra film. Om hon sedan väljer Amelie från Momartre så kommer jag att bli helt såld :)

"Stop trying to hit me, and hit me!"  - Morpheus

En trött, men som inte alls vill gå och lägga sig snart
Babyfood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0