Dam, herr och tjej-middagar

Tjejmiddagar har väl alla hört talas om. Det är dessa mystiska sammankomster där tjejer äter, dricker, pratar (skvallrar) och roar sig utan det motsatta könet.

På senare tid har jag uppmärksammat att fenomenet har växt, och även spridit sig till killar. Dessa "herrmiddagar" har jag vid flera tillfällen sett kort på, och då sitter där 10-15 killar iklädda kostym. I vissa fall även slips.
Jag undrar om detta bara hör till brat-killarnas vardag, eller om det är något som alla killar böjat med?

Och det börjar kännas som om vi förlorat vår ensamrätt till sådana hemliga möten...Inte heller är vi lika fint klädda. Därför introducerar jag nu begreppet "Dammiddagar", en slags förfinad tjejmiddag, där alla bär balklänningar.
Det skulle vara ett bra sätt att få lufta den där balklänningen från 9:ornas bal...

Sedan tycker jag att det alltför sällan blir så att man umgås med killarna på samma sätt som med tjejkompisarna. Varför pratar man och skämtar och spelar spel med tjejerna, men bara går på fyllefester med killarna?

Visst, fyllefester (dvs. hemmafester) har sin charm de också, men visst har killarna några hemligheter att berätta de också? Och visst skvallrar de precis lika mycket?

Aja, nu måste jag sova. Imorgon är det skola igen (vart tog helgen vägen egentligen?), och jag kan se fram emot att diskutera Donnie Darko på Filmkunskapen.
Den är underbar. Köp, hyr eller låna den bums!

God natt,
Babyfood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0